Wycena strony lub sklepu internetowego

6 krótkich pytań

przed wyceną strony/sklepu www

Jak nie poświecisz na nie krótkiej chwili stracisz wiele … setek

Jak przygotować się do wyceny strony/sklepu internetowego?

Aby przygotować się do wyceny swojej witryny internetowej zwróć uwagę na najważniejsze elementy niezbędne do określenia ostatecznej ceny. Odpowiedz sobie na poniższe pytania:

Czy posiadasz domenę?

UWAGA! Pamiętaj abyś domenę kupował w swoim imieniu, nigdy nie zlecaj to firmie/specjaliście. Domena ma właściciela i w przypadku problemów ze współpraca mogą Cię spotkać nieprzyjemne skutki.

Koszt – od kilkunastu złotych do kilkuset w zależności od końcówki .regionalna, .pl a może międzynarodowa .com. Zwróć uwagę na koszty u konkretnego hostodawcy za kolejne lata.

Czy zaplanowałeś miejsce gdzie będzie umieszczona (hostowana) twoja witryna internetowa?

Koszt – podobnie jak domena rozpiętość jest duża z tym, że ceny zaczynają się troszeczkę wyżej. Wielkość ma znaczenie, zwracaj uwagę na pojemność dysku, rodzaj dysku, a przede wszystkim szybkość hostingu oraz dobre wsparcie.

Przemyślałeś strukturę strony/sklepu internetowego?

Zrobiłeś może analizę konkurencji, potencjału rynku? Jeżeli masz to już poukładane to będzie prościej, bo wycena będzie się opierała o to ile i jak rozbudowane będą poszczególne podstrony witryny.

UWAGA – tu niestety większość przedsiębiorców ma pewne problemy z określeniem jak ma wyglądać struktura strony. Zalecam zrobić rozeznanie konkurencji, określić swój potencjał. Na tej podstawie określić strukturę strony.

Koszt – w skład wyceny wchodzi zredagowanie z gotowych tekstów i grafik daną podstronę, wprowadzenie odpowiednich funkcjonalności na końcu dostosowanie do wyświetlania na różnych urządzeniach. Każda podstrona to koszt ok 100 – 300 zł

Szczegółowy cennik możesz sprawdzić:
Cennik strony internetowej
Cennik strony internetowej dla lokalnego biznesu
Cena sklepu internetowego

Przemyślałaś/eś jaka będzie szata graficzna strony internetowej?

Podstawowe pytanie brzmi czy decydujesz się na dedykowany wygląd strony tj. czy grafik komputerowy ma przygotować wygląd witryny pod Twoje upodobania czy szukacie wśród setek gotowych szablonów/motywów i na jego podstawie pracujecie.

Kolejną rzeczą bo tego nie zapewni żadne gotowe rozwiązanie to eskpozycja twoich produktów i usług.

Tutaj sprawa jest prosta albo i to zalecam używanie dobrej jakości naturalnych zdjęć, zrobionych z wykorzystaniem własnych produktów i/lub usług albo zakup gotowych stockowych zdjęć. Można oczywiście połączyć oba warianty.

Koszt – indywidualne przygotowany wygląd strony to w zależności od specjalisty od 100 zł do kilku lub kilkunastu stówek. W kwestii gotowych szablonów/motywów to na rynku są bezpłatne – wystarczy je odpowiednio poustawiać lub płatne w cenach od ok 30$ w górę – one raczej zapewniają lepsze funkcjonalności bo przecież grafikę i tak trzeba przystosować do realiów. W przypadku własnych zdjęć to kwestia odpowiedniego przygotowania zdjęć np. skadrowania, skompresowania tak, aby niewiele ważyły na stronie i szybko się wczytywały. W przypadku kupowania zdjęć z gotowych banków zdjęć to zwykle wydatek minimum 5$ za 1 sztukę.

Zaplanowałeś teksty na wszystkie podstrony?

Mówią, że strona/sklep internetowy to tylko obraz, ale to nieprawda. Kwestia zamieszczenia odpowiednich tekstów na stronę to rzecz kluczowa. Za tym idzie również forma prezentowania tego tekstu. Pamiętaj twój przekaz na stronie/sklepie internetowym to jak sprzedawca za ladą. Chciałbyś mieć sprzedawcę, który nie umie doradzić klientowi, nie chce wzbudzić u niego ciekawości twoich usług, nie daj boże nie umie poprawnej polszczyzny? Z tym jest zwykle problem, wykonawca portalu internetowego może pomóc, ale to Ty musisz mu opowiedzieć o swoim biznesie! Bądź zaangażowany!

Koszt – tu może być naprawdę różnie. Jeżeli przygotujesz sam to generalnie rolą developera bedzię poukładać to fajnie estetycznie, jeżeli będziesz zlecał to koszty mogę się naprawdę bardzo wahać od tekstów, które są napisane przez zawodowych pisarzy pod SEO kilkadziesiąt złotych za 1000 znaków ze spacjami po specjalistów od Copywritingu czyli ludzi którzy piszą teksty sprzedażowe z dużym naciskiem efektywność i tu kilkaset czy kilka tysięcy złotych za 1 stronę to norma.

Czy oprócz standardowych rozwiązań interaktywnych na stronie jak klikalny telefon, formularz zgłoszeniowy planujesz dodatkowe rozwiązania na stronie?

Mam tu na myśli funkcje sprzedaż produktów? Funkcje bookowania miejsce w ośrodku wypoczynkowym? Funkcje ustawienie dostępu do materiałów szkoleniowych? Funkcja importu automatycznego produktów z jakieś hurtowni Itp. Musisz to przemyśleć na początku. Oczywiście nie traktuj tego, że jeżeli teraz nie zamówisz danej funkcjonalności to już nigdy jej nie osiągniesz. Tak nie jest, możesz to zlecić na późniejszym etapie.

Koszt – wycena indywidualna, ale np. implementacja 1 funkcjonalności to zwykle kilkaset zł.

Jak jesteś gotowy i chciałbyś uzyskać wycenę to zapraszam.

Wygląd strony internetowej na telefonie komórkowym

Zamów bezpłatną wycenę

Czy ten post był dla Ciebie przydatny?

Kliknij, przyznając odpowiednią liczbę gwiazdek. Pamiętaj 5 gwiazdek wygrywa.

Średnia ocen 0 / 5. Liczba ocen 0

Bądź pierwszy!

As you found this post useful...

Follow us on social media!