Strona sprzedażowa – czy jest Ci potrzebna?

Nieraz wielu przedsiębiorców pyta mnie chce zacząć sprzedawać, ponieważ znalazłem fajny produkt. Ja się pytam więc co Cię powstrzymuje? Nie chce zakładać sklepu internetowego ani wiązać się umową z platformą sprzedażową. Potrzebuje stronę sprzedażową pod jeden produkt! W tym artykule dowiesz się, czym jest sklep internetowy z jednym produktem, dlaczego go potrzebujesz i jak go obsługiwać.

Co to jest strona sprzedażowa z jednym produktem?

Wszystkie najlepsze witryny do sprzedaży przez internet oferują klientom setki lub tysiące produktów do zakupu. Jednak nie potrzebujesz tak wielu produktów, aby odnieść sukces w sieci. Wystarczy jeden produkt, aby odnieść sukces. Tego typu e-sklep jest bardziej popularny niż się spodziewasz.

Aby odnieść sukces w sklepie internetowym z jednym produktem, musisz mieć odpowiedni produkt do sprzedaży. Jeśli sprzedajesz tylko jeden produkt, nazywa się on Twoim flagowym. Twoim flagowym produktem powinien być produkt, którego możesz dużo sprzedawać. 

Sklepy z pojedynczymi produktami działają najlepiej w następujących sytuacjach:

  1. Jesteś sprzedaży produktów cyfrowych , które nie wymagają nakładów produkcyjnych lub dostawy.
  2. Oferujesz produkty z silnym brandingiem.
  3. Sprzedajesz produkty z wąskiej niszy, które są poszukiwane przez określony typ konsumentów.

Czy e-sklepy z jednym produktem różnią się od zwykłych witryn e-commerce? W przypadku witryny z jednym produktem ważne jest, aby mieć doskonałe i przekonywujące argumenty „za zakupem akurat tego produktu” z atrakcyjnymi zdjęciami produktów. Twoje wezwania do działania (Call To Action) powinny być jasne i inteligentnie umieszczone, aby skutecznie sprzedawać swój produkt. Można powiedzieć, że wszystko to jest potrzebne w każdym sklepie internetowym. Zgoda, natomiast w tego typu sklepie powinno być szczególnie ważne.

Dlaczego potrzebujesz strony sprzedażowej z jednym produktem?

Wielu przedsiębiorców albo nawet przyszłych przedsiębiorców wchodzących w świat handlu elektronicznego woli zacząć od weryfikacji swoich planów na przykładzie 1 produktu i rozwijać się w miarę zwiększania doświadczenia biznesowego online. Dlatego wiele startupów tworzy jeden produkt na raz. Zaczynają od jednego produktu przez kilka lat i powiększają swoje katalogi dopiero po starcie. W ten sposób możesz bardziej skupić się na wprowadzaniu innowacji i oferowaniu klientom czegoś nowego, zwiększaniu wartości, jaką zapewnia Twój produkt i staniu się wirusowym hitem w sieci. Oprócz tego sklepy internetowe z jednym produktem stają się coraz bardziej popularne w sieciach społecznościowych, zapewniając dodatkowe i efektywne kanały promocyjne.

Zalety e-sklepów z jednym produktem

Do głównych zalet stron sprzedażowych z jednym produktem należy wymienić:

Skoncentrowanie się na swoim produkcie
Dzięki e-sklepowi z jednym produktem możesz skupić się na jakości swojego produktu i stale go ulepszać. Masz szansę zdobyć doświadczenie w swoim produkcie i znaleźć się na szczycie niszy. Jednocześnie, dzięki jednej witrynie internetowej produktu, możesz dopracować najdrobniejsze szczegóły swojej oferty online i skupić się na swoich kampaniach marketingowych. Zamiast wydawać pieniądze na marketing i spędzać czas na wielu produktach, skupiasz się tylko na jednym.

Bądź niszowy
Dzięki sklepowi z jednym produktem nie musisz tworzyć produktu, który przemawia do każdego. Zamiast tego możesz zbudować produkt, który służy niewykorzystanej niszy i jest natychmiast poszukiwany.

Bądź efektywny
Koncentrując się na jednym produkcie, kierujesz reklamy tylko do jednego typu klientów i możesz szybko rozwijać produkt i strategię marketingową. Nie musisz dzielić swojego wysiłku na kilka kanałów.

Bądź wrażliwy na potrzeby klientów
Z jednym produktem łatwiej jest być wrażliwym i dostosowywać się do ciągle zmieniających się potrzeb klientów. Możesz regularnie ulepszać swój produkt, aby zawsze w pełni odpowiadał aktualnym potrzebom klientów. Miej sklep, którym łatwo zarządzać
Większy katalog produktów wymaga więcej pracy. Jeśli masz setki produktów, zarządzanie ich stanami magazynowymi i prezentacją online będzie bardzo obciążać Twój czas. Z drugiej strony, mając stronę sprzedażową z jednym produktem, znacznie łatwiej jest zaprezentować i sprzedać pojedynczy produkt.

Ciesz się bezproblemową obsługą personelu
Jeśli sprzedajesz jeden produkt, szkolisz swoich pracowników, aby sprzedawali tylko ten jeden produkt. Zamiast uczyć pracowników o wszystkich produktach z katalogu, możesz uczyć ich dogłębnie tylko jednego produktu. W rezultacie Twój personel odniesie sukces w sprzedaży produktu. Co więcej, Twój zespół zapewni znacznie lepsze wsparcie tylko dla jednego produktu.

Niedogodności przy stronie sprzedażowej z jednym produktem

Oczywiście sklep z jednym produktem nie jest przeznaczony dla wszystkich właścicieli firm. Ten typ e-sklepu ma pewne wady, o których powinieneś wiedzieć, zanim przejdziesz do tworzenia sklepu z jednym produktem. Dowiedz się o nich poniżej:

Zapomnij o sprzedaży krzyżowej 

Sprzedaż krzyżowa poprawia wartość od początku śledzenia i średnią wielkość zamówienia Twojej firmy. Kiedy masz tylko jeden produkt, nie masz nic do sprzedaży krzyżowej. Jest to coś, czego wiele firm nie lubi w witrynach internetowych z jednym produktem, ponieważ nie mogą w ten sposób generować dodatkowego dochodu. Niektóre firmy dokładają wszelkich starań, aby współpracować z firmami oferującymi w ten sposób towary komplementarne i sprzedaż krzyżową. Jednak nie generują w ten sposób tak dużych dochodów.

Mniej powracających klientów
Zazwyczaj w sklepie masz jeden produkt określonego rodzaju. Załóżmy, że klient kupił go od Ciebie. Teraz ma produkt i nie może wymyślić żadnego powodu, aby wrócić do Twojej witryny, chyba że stale wprowadzasz innowacje i ulepszasz swój produkt. Tak więc bez ciągłych koncepcyjnych ulepszeń produktu trudno będzie przyciągnąć klientów do firmy i zwiększyć przychody.

Mniejsza liczba wyborów marketingowych
Im więcej masz produktów, tym bardziej wszechstronne są kampanie marketingowe. Dzięki pojedynczemu produktowi szybko poczujesz, że wykorzystałeś wszystkie dostępne narzędzia i opcje marketingowe. Twoje działania marketingowe mogą po prostu minąć, gdy się powtarzają. Aby tego uniknąć, ponownie ulepszaj swój produkt i dodawaj do niego więcej funkcji i dodatków z każdą iteracją.

Jak powinna wyglądać strona sprzedażowa?

Opierać się na ofercie, a nie na wizerunku firmy. Twoim zdaniem jest po pierwsze przekonać twojego widza że on potrzebuje tego produktu a po drugie że on powinien go kupić od Ciebie właśnie przy pomocy tej strony.

Koncentrować się na jednym działaniu. Wszystkie treści i obrazy na tej stronie mają przekonać widza, aby dokonał jednej czynności czyli zakupu. Nie możesz pozostawiać mu żadnych alternatyw bo to rozproszy jego uwagę i w rezultacie pozwoli mu na odpuszczenie sobie zakupu w bliżej nieokreślonym czasie.

Jest to rozwiązanie oferowane za darmo!

Przyciągać konkretnych użytkowników. Potencjalny klient powinien wiedzieć czego dotyczy oferta już na pierwszy rzut oka. Musisz przedstawić mu ofertę w taki sposób aby wiedział że to jest to czego potrzebuje. Argumentacja, która użyjesz musi rozwiewać wszelkie wątpliwości, które towarzyszy klientowi przed podjęciem decyzji o zakupie.

Przedstawiać wyjątkowość oferty. Przy przekonywaniu klienta do zakupu zawsze pozostaje czynnik „musze przemyśleć”. Musisz wpłynąć na niego posługując się znanymi i działającymi metodami marketingowymi jak chociażby: ograniczony czas sprzedaży, ograniczona ilość towarów, towar dostępny dla określonej grupy itp.

Podziękować za zakup produktu. Jest to nie tylko grzeczne, ale ma pozytywny wydźwięk.

Jak zbudować stronę sprzedażową dla jednego produktu?

Przyjrzyjmy się jednym z najpopularniejszym:

  1. WordPress + WooCommerce

Jest to najlepszy sposób na założenie sklepu z jednym produktem. Strona sprzedażowa WooCommerce są łatwe do dostosowania i do tego celu możesz użyć wizualnych kreatorów.

Zalety:

Dzięki WordPress zyskujesz pełną kontrolę nad wyglądem swojego sklepu internetowego i wrażeniami użytkownika. WordPress zapewnia wiele opcji wyświetlania, wtyczek i integracji. Możesz użyć tej platformy, aby zmienić swoją witrynę we wszystko, co chcesz. WooCommerce to wtyczka typu open source do handlu elektronicznego WordPress. Oferuje dwadzieścia pięć bramek płatniczych, wygodną płatność, funkcję przedsprzedaży i recenzje klientów. Nawet po zmianie pomysłu na sprzedaż możesz całkowicie przebudować stronę sprzedażową co nie będzie wiązało się z koniecznością budowy strony od zera.

Wady:

WordPress i WooCommerce mogą sprawiać trudności dla osób nie mających podstawowej wiedzy o kodowaniu. Przy skomplikowanych projektach najlepiej użyć dodatkowo płatnych motywów przygotowanych przez specjalistów. Możesz także potrzebować wtyczek, które są dostępne za dodatkową opłatą. Kolejną rzeczą jest to, iż strona sprzedażowa wymaga zakupu hostingu do utrzymywania jej.

Zobacz jak można w podstawowej wersje skonfigurować stronę sprzedażową przy pomocy WordPressa.

  1. Shopify

Jedna z najbardziej popularnych platform handlu elektronicznego. Zapewnia w pełni obsługiwany silnik witryny i obsługę klienta

Zalety:

Dostępna jest szeroka gama rozszerzeń dla jednego produktu. Te rozszerzenia pomagają zwiększyć sprzedaż. 

Niedogodności:

Shopify to także silnik, dla którego bezproblemowo znajdziesz świetny szablon pojedynczego produktu.

Shopify ma jedną istotną wadę. Oferuje Twoim klientom tylko dwie formy płatności. Obaj ponoszą opłaty transakcyjne. Ponieważ jest to platforma sprzedażowa obowiązuje tu zasada cyklicznej opłaty natomiast nie ma opłaty hostingowej ponieważ zapewnia ją platforma. Szczegółowy i obowiązujący cennik znajdziesz bezpośrednio na platformie.

Ile kosztuje zrobienie strony sprzedażowej?

Koszt strony sprzedażowej to wynik kilku składowych. Najważniejsze z nich to:

  1. Wybór technologii. Jeżeli to jest gotowa technologia np. przy pomocy platformy shopify to jest to kwestia dostosowania odpowiedniego szablonu w miare możliwości do naszych upodobań. W przypadku zdecydowania się na wordpress z dodatkiem woocommerce to kwestia zainstalowania aplikacji na wcześniej przygotowanym hostingu.
  2. Jedna z kluczowych rzeczy to dobór grafiki, ikon itp. Najlepiej jeżeli sprzedający posiada wysokiej jakości grafiki obrazujące jego produkt do sprzedaży. Najlepiej aby produkt posiadał przeźroczyste tło co doskonale pozwoli na wkomponowanie elementu do dowolnej aranżacji. W innym przypadku trzeba będzie raz pozyskać gotowe grafiki z bezpłatnych stocków zdjęciowych lub też wykupić z płatnych platform typu adobe stock.
  3. Ostatnim i nie mniej ważnym elementem jest treść na stronie sprzedażowej. Język, jaki kierujemy do odbiorcy musi przekonać go w pełni do słuszności w podjęciu decyzji o zakupie. Na stronie musi być wyraźne wskazanie do działania np. kup teraz.

Jeżeli jeszcze nie masz przemyślanej wizji strony sprzedażowej skontaktuj się z nami, pomożemy Ci i bezpłatnie doradzimy jak to może wyglądać. Wystarczy zadzwonić albo napisać do nas!

Czy ten post był dla Ciebie przydatny?

Kliknij, przyznając odpowiednią liczbę gwiazdek. Pamiętaj 5 gwiazdek wygrywa.

Średnia ocen 0 / 5. Liczba ocen 0

Bądź pierwszy!

As you found this post useful...

Follow us on social media!