Tworzenie stron internetowych krok po kroku – żelazne 10 zasad!
#1 Czy nazwa domeny ma znaczenie przy tworzeniu stron internetowych?
Nazwa domeny powinna być prosta i łatwa do zapamiętania, jednocześnie kojarzyć się z Twoim biznesem, czyli nawiązywać do nazwy firmy czy też branży firmy.
Domena powinna być tak łatwa do zapamiętania, aby można ją komunikować w każdy możliwy sposób, na spotkaniu biznesowych, na szkoleniu, na konferencji, na spotkaniu ze znajomymi itp.
Domeny nie można tak sobie wybrać, ponieważ każda z nich ma przypisanego właściciela. Dlatego radzę, aby na początku tworzenia swojego biznesu, tworzenia strony internetowej dokonać wybory zakupu domeny.
Pamiętaj również, iż domena to jak adres naszego biznesu w sieci, dostęp do niego przechowuj w sposób należyty. Był sobie raz klient który powierzył zakup i administrowanie domeną innym ludziom. Po jakimś czasie współpraca zakończyła się, a on został bez dostępu do swojej domeny. Ta strona miała już wiele tysięcy czytelników. Nie wolno popełniać takich błędów. To grozi utratą całego dorobku pracy w internecie!
Gdzie można kupić domenę?
Jest bardzo wielu rejestratorów domen w internecie a jak wybrać najlepiej?
- Wpisz w polu przeglądarki domena
- Wyniki wyszukiwań pokażą Ci bardzo dużo firm, dzięki którym możesz wykupić domenę.
- Pamiętaj, że tu panuje marketing. Moja rada: sprawdź cenę domeny po okresie np. 1 roku.
- Pamiętaj też że każdą domenę można przenosić do innego rejestratora.
#2 Logo
Mówi się, że 1 obraz zastąpi 1 000 słów. To prawda. Logo to coś, co zamiast słów kojarzy nam się z daną firmą, marką, przedsięwzięciem. Charakter logo, kolory użyte w logo odzwierciedlają nasze zamierzenia, cele i charakter biznesowy.
Pamiętaj, że ludzie lepiej przyswajają obrazy niż tekst, dlatego jest to ważny element naszej wizualizacji w sieci internetowej a tym samym żelazną zasadą w budowaniu strony internetowej.
Logo powinno zostać stworzone przez profesjonalnego grafiki tak, aby miało odpowiednią formę. Musi być wykonane techniką wektorową, aby móc je wykorzystać na wielu polach reklamowych.
#3 Nazwa firmy
Logo przedstawiające w sposób ekspresyjny charakter działalności dobrze abyś przyozdobił słowami kluczowymi określającymi, czym się konkretnie zajmujesz. To zdefiniuje obszar działania twojego biznesu.
Słowa użyte w definiowaniu twojego małego biznesu mogą dotyczyć twojej branży, twojej dziedziny życia, czy też inspirować innych. Mogą mieć za zadanie pokazać, czym się zajmujesz lub zaintrygować odbiorcę do bardziej wnikliwej lektury twojego przedsięwzięcia.
#4 Numer telefonu
Chyba nie muszę Ci mówić, że w obecnych czasach najpopularniejszym kanałem komunikacji jest telefon komórkowy. Łącza telefonii komórkowej zrewolucjonizowały nasze życie. Wymieniamy teraz błyskawicznie informacje miedzy sobą.
Nie pozwól, aby klient musiał szukać kontaktu do Ciebie. Podczas tworzenia strony internetowej, daj w widocznym miejscu szybki kontakt do siebie. Możesz wyeksponować swój nr telefonu i/lub też pozwolić klientowi bezpośrednio ze strony www mógł zadzwonić do Ciebie. To najkrótsza droga do kontaktu.
#5 Nadrzędna zasada tworzenia stron internetowych – przycisk typu CTA (Call to action)
Jest to specjalna metoda do zwracania uwagi odbiorcy na elementy, na których Ci zależy. Przyciski te jak sama nazwa mówi (z ang. nakłania do działania) służą do tego, aby odbiorca wykonał określone polecenie na stronie internetowej np. zadzwonił na nr telefonu, wysłał zapytanie ofertowe czy też pobrał e-booka.
Przyciski te zwykle przygotowane są w różnych wersjach graficznych po to, aby testować, które z tych wersji odnoszą największą skuteczność.
Pamiętaj jednak, aby z tym nie przesadzić. One mają się wyróżniać, natomiast nie mogą zdominować zawartości całej strony internetowej. Są też ważnym czynnikiem do monitorowania skuteczności Twojej witryny internetowej, między innymi dzięki ustawieniom konwersji.
#6 Jaką nawigację zrobić przy tworzeniu stron internetowych
Jasna i zwięzłą nawigacja poprzez górne menu to teraz podstawa. Oczywiście należy ustalić strukturę strony, obszary, zasoby, które chcemy przedstawić na stronie internetowej małego biznesu i dokonać posortowania według głównych kategorii. Wtedy otrzymamy jasne i czytelne menu, które zadowoli naszego odbiorcę.
Buduj nawigację tak, aby to twój klient nie miał problemów w dotarciu do określonej informacji. Nie rozbudowuj głównej nawigacji bardzo szczegółowo. Statystycznie klient po 3 kliknięciach powinien dostać się do zamierzonej informacji.
#7 Adres miejsca na stronie internetowej czyli tzw. okruszki
Ważnym elementem strony internetowej jest pokazanie użytkownikowi, w którym miejscu strony internetowej się znajduje. Użytkownik czasami zagłębia się w treść naszej strony internetowej, powinien w łatwy sposób przeglądać zarówno informacje ogólne, jaki i te bardzo szczegółowe.
Pamiętaj, czym łatwiejsza obsługa Twojej strony internetowej tym użytkownik będzie bardziej zadowolony z jej użytkowania, a tym samym będzie skłonny do skorzystania z twoich usług czy też produktów.
#8 Grafika w procesie tworzenia stron internetowych
Content is King, ale bez obrazu traci koronę króla. Postaraj się za pomocą kliku obrazów przekazać najważniejsze rzeczy w twoim biznesie. Mogą to być najnowsze produkty, które sprzedajesz lub też ciekawe usługi. Strona internetowa małego biznesu musi zawierać element graficzny przykuwający uwagę czytelnika.
#9 Najważniejsze informacje o twoim biznesie
Jeszcze nad linia zagięcia strony z ang. Above the fold przedstaw informacje dotyczące danych kontaktowych do twojej firmy tj. kontakt mailowy, kontakt telefoniczny. Jest to podstawowy, interaktywny element strony internetowej małego biznesu.
#10 Referencje i polecenia
Jest to istotna część budowania zaufania do swoich przyszłych klientów. Buduj referencje, zbieraj opinie, a następnie je prezentuj swoim potencjalnym klientom.
PODSUMOWANIE
Tworzenie stron internetowych to proces krok po kroku
To proces, do którego lepiej się przygotować. Tak czy owak będziesz musiał poświęcić swój czas, chyba że zdasz się całkowicie na wykonawcę. Jeżeli natomiast zlecisz to wykonawcy to będziesz się musiał liczyć z większym kosztem.
Przy pomocy jakiej technologii przebiega tworzenie strony internetowej?
Tutaj technologia bardzo mocno się rozwija na korzyść osób nietechnicznych. Kiedyś tworzenie strony internetowej w html, css i innych językach programowania odbywało się linijka po linijce, nierzadko pisanych w notatniku, teraz mamy gotowe rozwiązania w postaci wordpress, joomla, qucik cms albo sklepy internetowe przy pomocy prestashop, magento lub gotowych drag and drop rozwiązań typu wix, shoplo itd.
Tworzenie strony internetowej za darmo?
Tak to możliwe. Wiele rozwiązań np. WordPress jest rozwiązaniem darmowym udostępnionym milionom użytkownikom na całym świecie. Jest mnóstwo poradników do czytania i do oglądania na youtube do nauki instalacji oraz użytkowania. Można też skorzystać z kompensowanej wiedzy w postaci płatnych kursów np. na platformie udemy. Jak chcesz przeczytać więcej ile kosztuje zrobienie strony internetowej zapraszam do poradnika.
Chcesz przeczytać
Jaka to jest nowoczesna strona?
Zainwestuj w nowoczesną stronę internetową. Jeżeli szukasz pomocy zobacz na naszą ofertę.